Jdi na obsah Jdi na menu

Zemanovci i Babiš už utratili desítky milionů. Koupí si úspěch?

17. 10. 2013

V. Adam: Dnes je zdaleka nejvhodnější kampaň skromná, věcná, taková, která se nepokouší o nějaké dryáčnické konfrontace. 



Nejvíce peněz v předvolební kampani zatím utratily ČSSD, zemanovci a Babišova strana ANO. Vyplývá to z monitoringu společnosti Admosphere. KSČM má naopak jednu z neskromnějších kampaní.

 

1.jpeg

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Společnosti Admosphere u všech politických stran odhadla hodnotu využitého reklamního prostoru od července do září na 137,5 milionu korun. Reklamní prostor v nejvyšší ceníkové hodnotě prozatím využili právě sociální demokraté s 36,2 milionu korun a zemanovci s hodnotou 35,5 milionu korun. Na prostoru v hodnotě přes 31 milionů korun inzerovalo hnutí ANO. Další dvě strany, KDU-ČSL a ODS, prozatím svá hesla propagovaly reklamou v hodnotě za zhruba deset milionů korun. Zbývající strany, včetně KSČM, zatím na tuto hranici nedosáhly.




Mohou peníze volební výsledky zásadně ovlivnit? Lídr jihomoravské kandidátky KSČM Vojtěch Adam věří, že nikoli. »Myslím si, že tentokrát peníze zásadní roli hrát nebudou. Jedinou výjimkou je možná pan Babiš a jeho strana, kde je ve hře víc než jen peníze na kampaň - pan Babiš vlastní klíčová média, a navíc má mnoho pozorovatelů dojem, že se mu podařilo ‚cinknout‘ výzkumy veřejného mínění, což může mít na psychologii lidí značný vliv,« řekl Haló novinám Adam, který přesto věří, že lidé mají svůj vlastní rozum a volit budou podle dlouhodobých preferencí.

Kampaň KSČM se Adamovi zdá zcela uměřená a dobře šitá na aktuální atmosféru ve společnosti. »Podle mého soudu je dnes zdaleka nejvhodnější kampaň skromná, věcná, taková, která se lidem nevnucuje a nepokouší se o nějaké dryáčnické konfrontace. Nálada mezi lidmi je taková, že když se dnes někdo o takovou kampaň pokusí, lidi spíše naštve, než zmobilizuje,« je přesvědčený Adam, který má v letošní kampani, stejně jako ostatní lídři KSČM, za sebou již stovky mítinků, diskusí a rozhovorů s občany.

Pocit z těchto akcí má Adam dobrý. »Vše probíhá v klidu, žádné negativní reakce jsem nezaznamenal. Zdá se mi, že drtivá většina lidí už je rozhodnutá, zda a koho bude volit,« řekl Adam.

Ve svých propočtech agentura Admosphere vychází z oficiálních ceníků a nezohledňuje tak případné slevy. Údaje z monitoringu reklamy společnosti Admosphere popisují hodnotu kampaní do konce září 2013. »Volební kampaň vyvrcholí samozřejmě až během října,« komentoval aktuální data obchodní ředitel Admosphere Tomáš Hynčica. Předčasné parlamentní volby se v ČR uskuteční 25. a 26. října.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář